Prawdopodobnie, celem wielu z Państwa jest rozpoczęcie lub rozwijanie współpracy z sieciami handlowym. Zastanawiają się Państwo
jakie mogą być oczekiwania sieci, jak przygotować ofertę aby była interesująca, a w wypadku istniejącej współpracy, jak maksymalizować wyniki?
Kluczowym w tym procesie jest opracowanie, lub optymalizacja strategii działania, tak aby po uwzględnieniu oczekiwań sieci współpraca
pozostawała rentowną i nie szkodziła pozostałym klientom.
W tym miejscu może pomóc Państwu firma KAM System. Posiadamy doświadczenie i kompetencje pozwalające zająć się Państwa firmą tak w wypadku
już istniejącej współpracy z sieciami handlowymi jak i przy jej pozyskiwaniu od podstaw. Naszym celem jest profesjonalne przygotowanie
firm do długofalowej współpracy z kanałem nowoczesnym. W wypadku bardzo zaawansowanych projektów, wymagających przemodelowania strategii
całej firmy oraz specjalistycznych szkoleń handlowych czy managerskich, współpracujemy z Naszymi partnerami (więcej w zakładce Partnerzy).
Działamy w oparciu o projekty, kontrakty- obejmując zakresem swoich prac całą współpracę lub jej wybrany wycinek.
Oferujemy również wsparcie w zakresie tymczasowego zarządzania sprzedażą, w czasie kiedy dokonują Państwo zmiany na stanowisku
Key Account Managera lub Szefa sprzedaży.
Przykładowe procesy w ramach pozyskiwania współpracy:
- Przygotowanie firm:
- monitoring rynku, konkurencji oraz strategii cenowej,
- tworzenie strategii asortymentowej i handlowej w nowoczesnym kanale dystrybucyjnym
- przygotowanie oferty handlowej –m.in. zamiana cech na korzyści,
- przygotowanie do obsługi kontraktów działów firmy biorących procesie ich realizacji,
- Pozyskiwanie współpracy z sieciami handlowymi:
- ofertowanie
- prowadzenie negocjacji handlowych,
- opiniowanie Umów handlowych,
- Współpraca śródroczna z sieciami handlowymi na poziomie Central Zakupowych:
- budowanie i implementacja strategii rozwoju sprzedaży -m.in. promocje, nowości, działania Trade Marketingowe,
- budowanie pozytywnych relacji handlowych,
- dopełnianie wymogów i procedur obowiązujących w sieciach,
- kontrola prawidłowego wykonania umów,
- bieżąca analiza wskaźników kosztowych i obrotowych
- działania korygujące służące optymalizacji współpracy
Przykładowe procesy przy istniejącej współpracy:
- Audyt współpracy z sieciami handlowymi i poszukiwanie rozwiązań dla jej intensyfikacji :
- analiza wskaźników współpracy z sieciami,
- rekomendacje rozwiązań służących intensyfikacji współpracy,
- szkolenie pracowników- metodologiczne i merytoryczne,
- Pozyskiwanie nowych klientów sieciowych
- ofertowanie
- prowadzenie negocjacji handlowych,
- opiniowanie Umów handlowych,
- Współpraca śródroczna z sieciami handlowymi na poziomie Central Zakupowych:
- budowanie i implementacja strategii rozwoju sprzedaży -m.in. promocje, nowości, działania Trade Marketingowe,
- budowanie pozytywnych relacji handlowych,
- dopełnianie wymogów i procedur obowiązujących w sieciach,
- kontrola prawidłowego wykonania umów,
- bieżąca analiza wskaźników kosztowych i obrotowych
- działania korygujące służące optymalizacji współpracy
- Okresowe przejęcie obsługi klientów sieciowych do czasu zatrudnienia nowego KAM lub Szefa Sprzedaży.
Zarówno przy pozyskiwaniu jak i istniejacej współpracy rzetelnie opracowujemy wszystkie elementy strategii dla kanału sieciowego, przeprowadzając Państwa
przez ten proces, wspierając przy podpisywaniu umów, z możliwością długoletniej opieki nad kontraktami i współpracy śródrocznej z
klientami sieciowymi.