logoks
obrhomeobrmail

Współpraca z sieciami

Potencjalne role w organizacji:

  • KAM / NKAM - outsourcing usługi
  • Interim KAM/NKAM – czasowe objęcie funkcji KAM / NKAM
  • Przygotowanie i wprowadzenie nowego KAM - NKAM
  • Przygotowanie konkretnego projekt naprawczego, restrukturyzacji lub optymalizacji współpracy z sieciami,
  • Przygotowanie konkretnego projektu wejścia do sieci,
  • Współpraca z Zarządem firmy lub właścicielem jako doradca
  • Współpraca z zarządem firmy jako Członek Rady Nadzorczej
drg

Prawdopodobnie, celem wielu z Państwa jest rozpoczęcie lub rozwijanie współpracy z sieciami handlowym. Zastanawiają się Państwo jakie mogą być oczekiwania sieci, jak przygotować ofertę aby była interesująca, a w wypadku istniejącej współpracy, jak maksymalizować wyniki? Kluczowym w tym procesie jest opracowanie, lub optymalizacja strategii działania, tak aby po uwzględnieniu oczekiwań sieci współpraca pozostawała rentowną i nie szkodziła pozostałym klientom.

W tym miejscu może pomóc Państwu firma KAM System. Posiadamy doświadczenie i kompetencje pozwalające zająć się Państwa firmą tak w wypadku już istniejącej współpracy z sieciami handlowymi jak i przy jej pozyskiwaniu od podstaw. Naszym celem jest profesjonalne przygotowanie firm do długofalowej współpracy z kanałem nowoczesnym. W wypadku bardzo zaawansowanych projektów, wymagających przemodelowania strategii całej firmy oraz specjalistycznych szkoleń handlowych czy managerskich, współpracujemy z Naszymi partnerami (więcej w zakładce Partnerzy).

Działamy w oparciu o projekty, kontrakty- obejmując zakresem swoich prac całą współpracę lub jej wybrany wycinek.
Oferujemy również wsparcie w zakresie tymczasowego zarządzania sprzedażą, w czasie kiedy dokonują Państwo zmiany na stanowisku Key Account Managera lub Szefa sprzedaży.

Przykładowe procesy w ramach pozyskiwania współpracy:

  • Przygotowanie firm:
    • monitoring rynku, konkurencji oraz strategii cenowej,
    • tworzenie strategii asortymentowej i handlowej w nowoczesnym kanale dystrybucyjnym
    • przygotowanie oferty handlowej –m.in. zamiana cech na korzyści,
    • przygotowanie do obsługi kontraktów działów firmy biorących procesie ich realizacji,
  • Pozyskiwanie współpracy z sieciami handlowymi:
    • ofertowanie
    • prowadzenie negocjacji handlowych,
    • opiniowanie Umów handlowych,
  • Współpraca śródroczna z sieciami handlowymi na poziomie Central Zakupowych:
    • budowanie i implementacja strategii rozwoju sprzedaży -m.in. promocje, nowości, działania Trade Marketingowe,
    • budowanie pozytywnych relacji handlowych,
    • dopełnianie wymogów i procedur obowiązujących w sieciach,
    • kontrola prawidłowego wykonania umów,
    • bieżąca analiza wskaźników kosztowych i obrotowych
    • działania korygujące służące optymalizacji współpracy

Przykładowe procesy przy istniejącej współpracy:

  • Audyt współpracy z sieciami handlowymi i poszukiwanie rozwiązań dla jej intensyfikacji :
    • analiza wskaźników współpracy z sieciami,
    • rekomendacje rozwiązań służących intensyfikacji współpracy,
    • szkolenie pracowników- metodologiczne i merytoryczne,
  • Pozyskiwanie nowych klientów sieciowych
    • ofertowanie
    • prowadzenie negocjacji handlowych,
    • opiniowanie Umów handlowych,
  • Współpraca śródroczna z sieciami handlowymi na poziomie Central Zakupowych:
    • budowanie i implementacja strategii rozwoju sprzedaży -m.in. promocje, nowości, działania Trade Marketingowe,
    • budowanie pozytywnych relacji handlowych,
    • dopełnianie wymogów i procedur obowiązujących w sieciach,
    • kontrola prawidłowego wykonania umów,
    • bieżąca analiza wskaźników kosztowych i obrotowych
    • działania korygujące służące optymalizacji współpracy
  • Okresowe przejęcie obsługi klientów sieciowych do czasu zatrudnienia nowego KAM lub Szefa Sprzedaży.

Zarówno przy pozyskiwaniu jak i istniejacej współpracy rzetelnie opracowujemy wszystkie elementy strategii dla kanału sieciowego, przeprowadzając Państwa przez ten proces, wspierając przy podpisywaniu umów, z możliwością długoletniej opieki nad kontraktami i współpracy śródrocznej z klientami sieciowymi.