logoks
obrhomeobrmail

Kanał nowoczesny

Reprezentantami nowoczesnego kanału dystrybucji są:

  • SIECI DYSKONTÓW:

    Biedronka, Kaufland, Lidl, Aldi, Netto

  • SIECI CASH & CARRY:

    Makro, Eurocash, Selgros

  • SIECI HIPERMARKETÓW:

    Tesco, Carrefour, Real,Auchan, Leclerc

  • SIECI SUPERMARKETÓW I DELIKATESÓW:

    m.in Tesco, Carrefour Express, Intermarche, Polomarket, Delikatesy Centrum, Marc Pol, Stokrotka, Alma, Top Market, Piotr i Paweł i inne

  • SIECI DIY:

    Castorama, Leroy Merlin, Praktiker, OBI, NOMI, Brico Marche

  • SIECI DROGERYJNO-KOSMETYCZNE:

    Rossmann, Drogerie Natura, Aster, Superpharm

  • SIECI TYPU CONVENIENCE:

    Żabka, Freshmarket, Ruch, Kolporter

  • SIECI RTV-AGD:

    Saturn, Media Markt, RTV Euro AGD, Elektro Word i inne.

W tych miejscach KAM System może służyć Państwu swoim doświadczeniem i wiedzą.

więcej o nas

Z nami mają Państwo realną szansę, aby Państwa produkty zaistniały na półkach sieci handlowych!

sprawdż ofertę
sieci

Sieci handlowe jako podmioty kanału nowoczesnego są bardzo atrakcyjnym miejscem sprzedaży dla producentów i importerów. W obliczu rosnących udziałów kanału nowoczesnego w obrocie polskiego handlu detalicznego, uczestnictwo w dystrybucji sieciowej jest nieodzownym elementem zapewnienia długofalowego rozwoju i ekspansji Państwa firmy.

Sieci handlowe to kanał słabo znany przez potencjalnych dostawców, przez co postrzegany jest jako nieprzyjazny i trudny do współpracy. Jest to wymagający kanał dystrybucji, dyscyplinuje i uczy pokory. Z drugiej zaś strony daje profesjonalny warsztat w zakresie handlu, logistyki, marketingu i obsługi klienta. Nawiązanie i prowadzenie współpracy z kanałem nowoczesnym to niezrównany sposób na sprawdzenie kondycji przedsiębiorstwa. Współpraca z sieciami wymaga zaangażowania i determinacji wszystkich działów firmy, często koniczne jest też przemodelowanie dotychczasowej działalności. Jeżeli natomiast organizacja dźwignie takie wyzwanie, perspektywy jej sprawnego funkcjonowania w przyszłości zdecydowanie wzrastają.

Przygotowanie i prowadzenie współpracy z sieciami wymaga specjalistycznej wiedzy, pozwalającej unikać błędów. Pomyłki są bardzo kosztowne i oddalają perspektywy rentownego handlu z tą grupą klientów na długie lata.

 

  • Zalety współpracy z
    handlem nowoczesnym:
  • Trudności w nawiązaniu i prowadzeniu
    współpracy z klientami sieciowymi:
  • zapewnienie produktom szerokiej, ogólnopolskiej dystrybucji
  • dostęp do pozyskiwanych przez sieci badań tendencji rynkowych i zachowań konsumentów,
  • możliwość dostosowania długofalowej koncepcji biznesowej do kształtowanych przez sieci trendów,
  • najtańszy sposób na ogólnokrajowe promowanie produktów,
  • dostęp do najefektywniejszych narzędzi wzmacniania popytu i sprzedaży,
  • bezpośredni dostęp do klienta ostatecznego za pośrednictwem sieci daje możliwość badania opinii i oddziaływania na konsumenta,
  • obecność w sieciach daje nobilitację dla wyrobów producenta,
  • współpraca z sieciami to szansa na długofalowy rozwój firmy
  • pozyskując współpracę w zakresie marek własnych sieci- Private Labels istnieje szansa na ekspansję poza rynkiem polskim,
  • pierwszym krokiem do współpracy jest przedstawienie Kupcowi swojej oferty. Często wysłane elektronicznie czy pocztą oferty nie są otwierane i czytane. Dzieje się tak nie z powodu złej woli ale najczęściej z powodu braku czasu.
  • Kupiec przeciętnie ma ok.100 dostawców, z którymi prowadzi bieżące działania, ustala warunki współpracy, promocje, wyjaśnia bieżące problemy. W tak potężnych organizacjach ogrom czasu pochłania wewnętrzna komunikacja, spotkania, szkolenia oraz analizy i raporty. Kupcy pracują na priorytetach,
  • reprezentanci sieci nie mają czasu na spotkania z nowymi, niedoświadczonymi dostawcami, którzy nie rozumieją ich języka i schematów działania. Nie mogą tracić czasu, są bowiem zobligowani do realizacji bieżących zadań,
  • negocjacje warunków współpracy są długim i skomplikowanym procesem. W trakcie nich stosowane są finezyjne techniki, służące uzyskaniu przez sieć najkorzystniejszych dla siebie warunków. Często przy braku umiejętności i wiedzy po stronie Dostawcy, rozmowy takie kończą się przekreśleniem szans na współpracę lub ustaleniami zapewniającymi Dostawcy niesatysfakcjonującą rentowność.
  • umowy z sieciami są skomplikowane i niosą wiele zagrożeń. Trzeba wiedzieć na co zwracać szczególną uwagę i które z zapisów są ważne. Co może być egzekwowane przez sieci i generuje potencjalne koszty.
  • obsługa sieci wymaga znajomości procedur specyficznych dla każdej sieci oraz dokumentacji administracyjnej, do przygotowywania której jest obligowany Dostawca,